Werkervaring

Voor een overzicht van mijn werkervaring staat hieronder eerst een opsomming, in omgekeerd chronologische volgorde, van de functies, bedrijven en perioden waarin ik heb gewerkt. Vervolgens wordt elke functie uitgebreid omschreven.

 

  • Finance specialist
    I.D.B. Holland BV
    Mei 2021 – Heden

                   Bekijk de website van IDB Holland BV

  • Financieel Adviseur 1
    Servicecentrum MER
    Januari 2019 – April 2021

                   Bekijk de website van Servicecentrum MER

  • Project Manager Finance
    Energyst BV
    April 2018 - Dec 2018

                   Bekijk de website van Energyst

  • Senior Financial Accountant
    Tennant NV
    December 2016 - April 2018

                   Bekijk de website van Tennant

  • Administrateur
    Koninklijke boekverkopersbond u.a.
    Mei 2016 - September 2016

                   Bekijk de website van Kon. Boekverkopersbond

  • Project Manager Finance
    Energyst BV.
    Oktober 2015 - Mei 2016

                   Bekijk de website van Energyst

  • Accountant
    Belden Inc.
    Mei 2015 - September 2015

                  Bekijk de website van Belden

  • GL Accountant Integration Entities
    Belden Inc.
    Juni 2014 – Januari 2015

                  Bekijk de website van Belden

  • Assistent Controller
    Scafom Holding BV  
    Maart 2014 – Mei 2014

                  Bekijk de website van Scafom Holding BV

  • Coördinator Financiële Administratie
    Kijkshop BV   
    Oktober 2013 – Februari 2014

                   Bekijk de website van Kijkshop BV

  • Accountant Back Office Finance
    Vlisco Netherlands B.V.
    Juli 2013 – Augustus 2013

                   Bekijk de website van Vlisco

  • Accountant Back Office Finance                                                                                    VliscoNetherlandsB.V.                                                                                               Juni 2012 – Maart 2013

                   Bekijk de website van Vlisco

  • Financial Controller
    Eyes and More B.V.
    April 2012 – Juni 2012

                   Bekijk de website van Eyes and More

  • Treasurer Intercompany Loans
    Océ N.V.
    Februari 2012 – April 2012

                   Bekijk de website van Océ

  • Senior Accountant
    Vlisco Netherlands B.V.
    Juli 2011 - februari 2012

                   Bekijk de website van Vlisco

  • Allround Administrateur
    Heidelberg Cement
    December 2008 – juli 2010

                   Bekijk de website van Heidelberg Cement

  • (Assistent) Controller
    Plasticum Tilburg B.V.
    September 2007 – december 2008

                   Bekijk de website van Plasticum

  • GL accountant
    Newell Rubbermaid
    November 2006 – september 2007

                   Bekijk de website van Newell Rubbermaid

  • Assistent Controller
    Fluke Europe B.V.
    Maart 2004 – oktober 2006

                   Bekijk de website van Fluke

 

Een uitgebreide omschrijving van mijn werkervaring:

  • Financieel Adviseur
    Servicecentrum MER
    Januari 2019 – Mei 2021

Servicecentrum MER is een samenwerkingsverband van drie gemeenten, te weten Maasgouw, Echt-Susteren en Roerdalen. Ik had daar de volgende taken en verantwoordelijkheden:

  1. Financieel adviseur voor budgethouders en beleidsmedewerkers binnen het maatschappelijk domein en maatschappelijk vastgoed;
  2. Controle en analyse van budgetten;
  3. Jaarrekening en voorbereiding accountantscontrole voor wat betreft sociaal domein;
  4. Financiële rapportages in de vorm van begroting, kadernota, bestuursrapportages en prognoses.

 

  • Project Manager Finance
    Energyst BV
    April 2018 – December 2018

-       Bij Energyst BV heb ik twee verschillende opdrachten achter elkaar voltooid. Van november 2018 tot en met december 2018 heb ik, ten behoeve van een due diligence onderzoek, in samenspraak met de bank een information request list samengesteld. Vervolgens informatie opgevraagd binnen de organisatie van 27 entiteiten en de informatie in een dataroom geplaatst.

-       Vanaf april 2018 tot november 2018: Samenstellen van documentatie ter onderbouwing van de transfer price facturen van Energyst BV aan Energyst Argentina. Dit ten behoeve van de Argentijnse belastingdienst. Documentatie samengesteld m.b.v. data-analyse software.

 

  • Senior Financial Accountant
    Tennant NV
    December 2016 - April 2018

Tijdens de opdracht bij Tennant heb ik de volgende werkzaamheden verricht:

  1. Zelfstandige uitvoering en controle van de grootboek administratie voor 2 entiteiten, volgens US GAAP;
  2. Financiële maandafsluiting Tennant Spanje, Tennant Portugal;
  3. Begeleiden van accountants voor opstellen statutaire jaarrekeningen Tennant Spanje (audit) en Portugal (samenstelling);
  4. Voorbereiding US GAAP audit voor Tennant NV;
  5. Procesbeschrijvingen en handleidingen gemaakt;
  6. Voor alle EMEA entiteiten: Berekenen kwartaal accruals, Intercompany leningen en rente boeken, Intercompany reconciliations, Intercompany doorbelastingen, Controle tussenrekening Deferred Revenue, Afstemming vaste activa;
  7. Management en service fee doorbelasting naar intercompanies;
  8. Financiële Controle en verwerking salarissen.

 

  • Administrateur
    Koninklijke boekverkopersbond u.a.
    Mei 2016 - September 2016

Deze opdracht heeft betrekking op 3 verschillende organisaties. Koninklijke Boekverkopersbond (KBB), Boekenbon BV (BBBV), Service en                              adviesbureau voor de boekhandel (SAB).

  1. Voorbereiding en opstellen jaarrekening van SAB en BBBV;
  2. Zelfstandig voeren van salarisadministratie in het software pakket Easylon;
  3. Voorbereiding dividend uitkering aan leden;
  4. Betalingen goedkeuren;
  5. Aangifte OB;
  6. Begeleiden oproepkrachten;
  7. IT werkzaamheden: gebruikers aanmaken, gebruikersinstellingen aanpassen, e-mailadressen aanmaken of instellingen laten wijzigen door externe helpdesk.
  8. Gewerkt met softwarepakketen: Exact Globe, Synergy en salarispakket Easylon.

 

  • Project Manager Finance
    Energyst BV.
    Oktober 2015 - Mei 2016

Samenstellen van documentatie ter onderbouwing van de transfer price facturen van Energyst BV aan Energyst Argentina. Dit ten behoeve van de Argentijnse belastingdienst.

 

  • Accountant
    Belden Inc.
    Mei 2015 – September 2015
  1. Begeleiden van het opstellen van statutaire jaarrekeningen voor meerdere bedrijven uit de UK en Singapore. Opvragen en samenstellen van jaarstukken. Achtergrond informatie en cijfermatige onderbouwing van de balans en de winst en verliesrekening aanleveren aan de accountants.
  2. BTW werkzaamheden.

 

  • GL Accountant Integration Entities
    Belden Inc.
    Juni 2014 – Januari 2015
  1. De interim opdracht bestond uit de integratie naar het EMEA SSC van 2 bedrijven die overgenomen zijn door Belden Inc. Ik was verantwoordelijk voor de integratie van het GL Accounting stuk. In totaal moesten 7 entiteiten worden geïntegreerd. Belden Inc. is genoteerd aan de NYSE.
  2. Maandafsluiting, inclusief stroomlijnen van werkproces om een tijdige rapportage te kunnen realiseren;
  3. Opzetten van afstemmingen van grootboekrekeningen;
  4. Opschoning grootboekrekeningen en subadministraties;
  5. Actuals versus Budget rapportage voor R&D;
  6. BTW aangifte, EC Sales en Intrastat.
  7. ERP pakketten SAP en Epicor gebruikt. Daarnaast ook Hyperion

 

  • Assistent Controller
    Scafom Holding BV  
    Maart 2014 – Mei 2014
  1. Cashmanagement. Model gemaakt voor Forecasting rentelasten en rentebaten en facturering intercompanyrente. Wekelijkse cashforecast Scafom Group. Wekelijks AR aging report opstellen van de verschillende entiteiten binnen Scafom Group;
  2. Intercompany afstemmingen voor de maandafsluiting;
  3. Statutaire jaarrekening van een entiteit opgesteld;
  4. Gewerkt met Exact Globe.

 

  • Coördinator Financiële Administratie
    Kijkshop BV   
    Oktober 2013 – Februari 2014

 Taken en verantwoordelijkheden:

  1.  Maandafsluiting;
  2. Grootboekadministratie Kijkshop BV;
  3. Aanspreekpunt voor interne en externe contacten;
  4. Probleem ondersteunend voor debiteuren- en crediteurenadministratie;
  5. Aangifte omzetbelasting;
  6. Projectadministratie;
  7. Financiële transacties testen in de testomgeving van SAP;
  8. Initiëren van verbeteringen voor de financiële afdeling.

 

  • Accountant Back Office Finance                                                                           Vlisco Netherlands B.V.                                                                                                Juli 2013 – Aug 2013
  • Accountant Back Office Finance                                                                           Vlisco Netherlands B.V.                                                                                                Juni 2012 – Maart 2013

Mijn werkzaamheden en verantwoordelijkheden als Accountant Back Office Finance waren:

  1. Treasury. Gewerkt met Treasury software Bellin. Aanleveren van dagelijkse overzichten  bankstanden,  mutaties, verwachte cash in/out, kredietruimte en intercompany transacties. Wekelijkse Cashflow cyclus verzorgen voor de gehele Vlisco groep incl. consolidatie;
  2. Debiteurenadministratie. Bankafschriften verwerken. Opzetten en boeken van de Kasstaat. Beheren van tussenrekeningen. Financiële goedkeuring geven aan verkooporders;
  3. Ondersteuning crediteurenadministratie;
  4. Gewerkt met computerprogramma’s: ERP pakket Oracle JD Edwards, Treasury software Bellin en Excel.

 

  • Financial Controller
    Eyes and More B.V.
    April 2012 – Juni 2012

Eyes & More is een jonge organisatie met meer dan 100 winkels in Nederland en Duitsland. Ze onderscheiden zich van andere opticiëns door brillen te beschouwen als een mode artikel in plaats van een hulpmiddel. Mijn opdracht bestond uit:

  1. Opzetten van een nieuwe financiële consolidatie rapportage in Microsoft Office Excel, waarin de cijfers per bedrijf, per land en de geconsolideerde cijfers voor de gehele groep duidelijk zijn. Tevens vergelijking tussen actuals, budget en vorig jaar;
  2. Jaarrekening 2011 controleren. Aansluiting maken tussen Exact, Consolidatiestaten en Concept jaarrekening;
  3. Opzetten van maandelijkse financiële deelrapportages;
  4. CBS aangiften verzorgen;
  5. BTW rondrekening maken;
  6. Gewerkt met computerprogramma’s: Boekhoudpakket Exact en Excel.

 

  • Treasurer Intercompany Loans
    Océ NV.
    Februari 2012 – April 2012

Nagaan of de voorwaarden van de bestaande intercompany leningsovereenkomsten nog up to date zijn. Gekeken naar looptijd, rentepercentage, hoogte van de faciliteit, tekenbevoegden en verwerking in treasury software. De hoogte van de nieuwe faciliteiten vastgesteld aan de hand van de huidige faciliteitbehoefte en het cashflowbudget 2012.

Gewerkt met computerprogramma’s: Excel en Word.

 

  • Senior Accountant
    Vlisco Netherlands B.V.
    Juli 2011 – Februari 2012

Vlisco is een Nederlands productie -en handelsbedrijf in mode ontwerpen voor de Afrikaanse markt. Ze hebben vestigingen in Nederland en Afrika. Eerste 4 maanden Senior Accountant van de handelsonderneming. Laatste 3 maanden Accountant Back Office Finance voor Vlisco Netherlands BV.

Werkzaamheden als Senior Accountant:

  1. Maandrapportage verzorgen en bespreken met Business Controller;
  2. Volledige Debiteurenadministratie, inclusief Financiële afhandeling Letters of Credit en Cash Against Documents;
  3. Volledige Crediteurenadministratie;
  4. Informatie verstrekken t.b.v. Cashflow Forecasting en actuals;
  5. Gewerkt met computerprogramma’s: ERP pakket Oracle JD Edwards, Cognos en Excel.

Werkzaamheden als Accountant Back Office Finance:

  1. Treasury. Aanleveren van dagelijkse Excel overzichten bankstanden, mutaties, verwachte cash in/out, kredietruimte en intercompany transacties. Wekelijkse Cashflow cyclus verzorgen voor de gehele Vlisco groep incl. consolidatie;
  2. Debiteurenadministratie. Bankafschriften verwerken. Opzetten en boeken van de Kasstaat. Beheren van tussenrekeningen. Financiële goedkeuring geven aan verkooporders. Opschoning debiteurenadministratie;
  3. Ondersteuning crediteurenadministratie.
  4. Gewerkt met computerprogramma’s: ERP pakket Oracle JD Edwards en Excel.

 

  • Allround Administrateur
    Heidelberg Cement
    December 2008 – juli 2010

Heidelberg Cement is een Duits concern in de bouwsector. Een producent en groothandel in cement, beton, zand en grind.

Mijn taken bestonden uit:

  1. Migratie van de financiële administratie naar het SSC vanwege bedrijfsovername;
  2. Maandafsluiting;
  3. Doorbelastingen verzorgen (facturen maken en grootboekrekeningen afstemmen);
  4. Aangifte BTW, CBS en Intrastat;
  5. Betalingen inleggen voor facturen, BTW en LB;
  6. Boeken loonjournaalpost en betalen salarissen;
  7. Bankafschriften boeken;
  8. Inkoopfacturen coderen, uitsturen ter goedkeuring, boeken en betalen;
  9. Verkoopfacturen aanmaken en versturen;
  10. Debiteurenbeheer;
  11. Begeleiden accountants;
  12. Statutaire jaarrekening 2009 opgesteld;
  13. Gewerkt met computerprogramma’s: ERP pakket Unit 4 Multivers,   Rapportagemodule SAP SEM en Excel.

 

  • (Assistent) Controller
    Plasticum Tilburg BV
    September 2007 – december 2008

Plasticum is een productiebedrijf in kunststof spuitgieten met vestigingen in Nederland en Duitsland. Ik ben begonnen als assistent controller. Na iets minder als een jaar ben ik doorgegroeid naar Financial Controller (tevens lid MT).

Mijn werkzaamheden als Assistent Controller waren:

  1. Verzorgen van de 4 wekelijkse financiële rapportage;
  2. Wekelijkse rapportage van omzet en liquiditeit;
  3. Overige financiële rapportages, zoals Latest Estimates en kosten calculaties;
  4. Debiteurenbeheer;
  5. Aangifte BTW en CBS;
  6. Bankafschriften verwerken;
  7. Facturatie naar klanten toe;
  8. Voorbereiden accountants controle;
  9. Interne audits uitvoeren;
  10. Back-up dagelijks voorkomende werkzaamheden;
  11. Inkoop kantoorartikelen.

Als Financial Controller zijn mijn werkzaamheden en verantwoordelijkheden daarnaast nog:

  1. Eindverantwoording over de financiële afdeling, incl. salarisadministratie en facilitaire dienst;
  2. Leiding geven aan drie medewerkers;
  3. Lid Management Team;
  4. Opstellen budget;
  5. Beheer contracten en verzekeringen;
  6. Aanvraag wbso subsidie;
  7. Verzorgen betalingen;
  8. Gewerkt met computerprogramma: ERP pakket IQMS en Excel.

 

  • GL accountant
    Newell Rubbermaid
    November 2006 – september 2007

Newell Rubbermaid is een Amerikaanse onderneming in consumenten producten. Ik werkte op het European Shared Service Center.

Deze functie omvat de volgende taken en verantwoordelijkheden:

  1. Migratie van de boekhouding in Engeland naar het SSC in Nederland;
  2. Verantwoordelijk voor het gehele grootboek van de divisie Tools UK;
  3. Verzorgen van de maandafsluiting;
  4. Afstemming van grootboekrekeningen;
  5. Controle en verzorging van betaling aan intercompanies;
  6. Verzorgen van doorbelasting aan intercompanies;
  7. Afschrijving en activeren vaste activa;
  8. Boeken van bankafschriften;
  9. Gewerkt met computerprogramma’s: ERP pakket Movex, rapportagetool Hyperion en Excel.

 

  • Assistent Controller
    Fluke Europe
    Maart 2004 – oktober 2006

Fluke is een Amerikaanse marktleider in meetapparatuur, die onderdeel uitmaakt van een onderneming genoteerd aan de NASDAQ.

Deze functie omvat de volgende werkzaamheden:

  1. Verzorgen van maandelijkse financiële rapportages;
  2. Voorbereiding accountantscontrole;
  3. Afstemmen van grootboekrekeningen;
  4. Aangifte BTW (zowel binnenlandse als buitenlandse aangiften);
  5. Verzorgen van doorbelastingen aan intercompanies;
  6. Afschrijving vaste activa en activeren van nieuwe vaste activa in het boekhoudpakket;
  7. Deelname aan bedrijfsprojecten;
  8. Back-up voor alle dagelijks voorkomende werkzaamheden, zoals inkoopfacturen en bankafschriften verwerken;
  9. Internal SOX auditor;
  10. Gewerkt met computerprogramma’s: ERP pakket MFG pro en Excel.

 

  • Tijdens mijn studie bedrijfseconomie als bijbaan gewerkt op de crediteurenadministratie bij Amarant. Een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking.

 

 

 

 

Faithful Finance / Werkervaring